Persondatapolitik
Vi anvender denne type data om klienten
Vi anvender de persondata, som klienten giver os, for at vi kan løse den aftalte opgave. Det inkluderer også de data, som fremgår af Klientens skattemappe, i det omfang klienten giver os adgang til den. Det drejer sig om oplysninger om klientens økonomiske, personlige, skattemæssige og forretningsmæssige forhold.
Vi behandler kun nødvendige persondata
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at løse de aftalte opgaver. Det gælder i udgangspunktet Personbogen, Tinglysningsbogen, Erhvervsstyrelsen, CVR-registret, SKAT og Ejerregisteret. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Det gælder fx bogføringsloven og hvidvaskloven (se nærmere nedenfor i sidste afsnit).
Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige
Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var årsagen til indsamlingen. Det vil som udgangspunkt være efter endt klientforhold. Klientdata til brug for regnskabsmateriale opbevarer vi dog altid i mindst 5 år på grund af reglerne i bogføringsloven og hvidvaskloven.